Facebook'ta Çöz Beni


Merhaba blogger, merhaba tivitır, merhaba world. Duydum ki unutmuşsun gözlerimin rengini, atlayıp da geldim heman. O değil de elim alçıdaydı yeni çıktı bugün. Bu ne menem menemendir?

Yukardaki espri için çok özür diliyorum. Son saniyede aklıma geldi ve yaptım. Pişman mısın diye sorarsan köpekler gibi pişmanım. Zira bu espri benim kimliğime, duruşuma hiç mi hiç yakışmadı.
"Duruşuna sokayım" dersen de önce bi alınırım, belki bikaç gözyaşı ama sonra hak veririm sana.

"Birinci geleneksel Facebook'ta çözülmedik test bırakmayalım şenlikleri" çerçevesinde ortalıkta bir sürü test dolaşıyor. Yıllarca okullardaki sınavlardan, össlerden ygslerden lyslerden bıkan bir millet için oldukça ilginç bir gelişme aslında.

Başlarda pek dikkat etmiyordum da sorular gittikçe ilginçleşmeye başladıktan sonra "Noluyo lan!" kıvamına geldim ben.

Misal; "Doğum gününüze göre hangi hayvansınız?" konulu bir test var ve insanlar ciddi ciddi "Lan acaba nasıl bi hayvanım ben ya" diye çözüyorlar bunu.

"Hangi tanınmış kişiye daha yakınsın?" testini çözen bi arkadaşımın sonucu Recep İvedik çıkmış. Şimdi o arkadaşımla iletişimi nasıl koparabileceğimi düşünüyorum kara kara.

"Hangi gezegenlisin?" diye bir test var ki beni benden aldı. Bi arkadaşım Uranüs çıkmış. Mesaj atıp amerikanvari bir şekilde "Geldiğin yere dön, seni lanet olası yaratık!" demeyi düşünüyorum.

"Ne kadar normalsin?" gibi oldukça ironik bir testimiz de var. Normal olan insanın bu testlerle ne işi var, değil mi sevgili Fikirtepeliler.

"Ölüm tarihini öğren" diye bir test de var. Bi arkadaşımın ölüm tarihi 12 kasım 2044 çıkmış. Sonuçta da şunlar yazıyor: "Aslında pek de uzun süreniz kalmamış. Hatta uzakta olan akrabalarınızdan, sevdiklerinizden helallik toplamaya başlasanız iyi bile edersiniz." Ve işin en hazin boyutuna geliyorum. Bu yorumların altında şu ifade var:"X bunu beğendi." Test, buna öleceksin diyor; bu da beğeniyor. Kaçırdığım bişey mi var, ölüm tarihini bilmek kötü bişey değil miydi lan?

"Kalbin ne renk?" isimli fantastik testle turumuz sona eriyor. Çok afedersiniz oraya bir "Bok rengi" seçeneği eklemek istiyorum ben bir gece, ansızın.

Ben de bir gün test uygulayacağım. Ahanda sorusu da böyle olacak;

Deli misiniz divane misiniz lan?
a) deliyim
b) divaneyim
c) divanım. eheh.
d) civanım.
e) napçan.

İddia ediyorum bu testi de çözecek 1 milyon kişi bulabilirim. Allahım koru beni, iyice facebook dilinden konuşmaya başladım.

"Facebook: Resmen Deli İşi Şerefsizim" isimli belgeselimizin ilerleyen bölümlerinde görüşmek ümidiyle.

18 yorum:

  1. Geçmis olsun. Haklisiniz sosyal medyanin da ayari kaçiyor bazen :)

    YanıtlaSil
  2. Hoşgeldin, çok beçmiş olsun tekrar :)

    YanıtlaSil
  3. Haha :d c şıkkı diyor ve kaçıyorum :)
    Geçmiş olsun tekrardan :)

    YanıtlaSil
  4. Haha :D düşüncelerime tercüman olmuşsun Mert :))) Aynısını düşünüyorum ve vakitleri bol diyorum daha ne diyim :)
    Ben sadece senin testlerini çözüyorum abicim ;D

    Geçmiş olsun tekrar! Alçıdan çıkmana sevindim hoşgeldin :))
    Alçıdan çıkmak nasıl bir duygu?
    A) süper
    B) keşke herkes çıksa
    C) ne alçısı
    D) çok alışmıştım
    E) sanane (tuzak cevap)

    YanıtlaSil
  5. oo geçmiş olsun! o testler bende de çok merak uyandırıyor ama paylaşmadan gizli gizli yapıyorum. Sonra millete bunlarla mı uğraşıyosunuz yea tripleri filan...

    YanıtlaSil
  6. o testle aklıllara zarar zaten :-((

    YanıtlaSil
  7. Hakikaten tonla test dolanıyor facebookta ilginç saptamalar yapmışssın:))

    YanıtlaSil
  8. Geçmiş olsun... Nasıl olduysa sayfana düştüm. :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. tşkler profcum :)hoşgeldin sefalar getirdin

      Sil
  9. o testler yok mu adamı deli eden :)!bu arada bloğunu takibe aldım bana da bekliyorum..

    YanıtlaSil
  10. :D bence de çok saçma deyip ama bazen kendimi alamıyorum diyerek tüy dikmek istiyorum :D

    YanıtlaSil
  11. Hiç bulaşmadığım bir şey o testler:))

    YanıtlaSil